• Link naar Facebook
+31 6 19 91 74 39
Onbewust-Bewust
  • Home
  • Diensten
    • Huisreiniging
    • Consult
    • Familieopstellingen
  • Workshops
  • Agenda
  • Energetisch lichaam
  • Over mij
  • Blog
  • Contact
  • Menu Menu

    Ben jij wie je mag zijn, of ben je wie je moet zijn?

    Vaak gebeuren er dingen in ons leven waardoor we een bepaalde rol aannemen. Op dat moment kies je er onbewust voor om iemand anders te zijn. Een reden kan zijn dat je jezelf wil beschermen of om iemand anders te helpen. Zo had ik vandaag een vrouw in mijn praktijk die altijd haar mannetje staat. Doordat ze haar mannetje staat krijgt haar vrouwelijkheid geen tot weinig ruimte. Ze is fysiek een vrouw, maar energetisch heeft ze een mannelijke rol op zich genomen. Gevolg: ze is streng voor haarzelf, want energetisch kan ze nooit een mannelijke rol uitdragen. Ze moet veel van zichzelf, waardoor haar hart dicht gaat. In een mannelijke rol is ze gewoon niet zichzelf.

    Als je (onbewust) in een andere rol zit kost je dit ontzettend veel energie, want je kan niet jezelf zijn en moet continue aan een bepaald beeld voldoen. Je hart gaat dicht want je moet iemand zijn die je niet bent.

    Wie mag je zijn?

    Als je je bewust bent geworden dat je een rol speelt, ga je voelen dat je jezelf in de steek hebt gelaten. Dit kan erg verdrietig zijn. Maar als je dit verdriet hebt verwerkt mag je daarna weer gaan ervaren hoe het is om jezelf te zijn.

    Jezelf zijn kost niet zoveel energie. Je zult meer rust ervaren. Je zult meer je passie kunnen volgen, omdat je meer in contact bent met je hart.

    In het geval van mijn cliënte: ze gaat meer haar vrouwelijkheid toelaten, want ze is tenslotte een vrouw. Gevolg: ze hoeft niet meer zo streng te zijn voor zichzelf, want ze hoeft niet meer aan de mannelijke rol te voldoen. Ze komt meer in haar lichaam, waardoor ze beter gaat voelen wat haar passie is en wat goed voor haar is. Doordat zij meer de vrouwelijke rol  gaat nemen, geeft ze de mannen in haar leven meer de ruimte om hun rol op te pakken. Haar hart gaat open, want ze mag zichzelf zijn en maakt daardoor makkelijker verbinding met anderen.

    Kracht of zwakte?

    Ik krijg regelmatig vrouwen in mijn praktijk die een beeld hebben van vrouwelijke zachtheid als zwakte. Op een of andere manier hebben schijnbaar veel vrouwen het idee dat ze hun mannetje moeten staan. Zelf vind ik vrouwelijke zachtheid juist heel krachtig, puur en koesterend. Misschien is het een teken van deze tijd?

    Heb jij ook het idee dat je niet jezelf bent en een rol hebt aangenomen? Een consult kan je helpen weer bij jezelf te komen.

    Deel dit stuk
    • Delen op Facebook
    • Delen op X
    • Delen op WhatsApp
    • Delen op LinkedIn
    Emiel Verhoeven energetisch therapeut

    Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel?

    Ken jij iemand of ben jij iemand die soortgelijke problemen ervaart? Of herken je bepaalde klachten en weet je niet met wie je het erover kan hebben? Ik heb veel ervaring op dit gebied en heb begrip voor je situatie.

    Neem gerust contact met me op via info@onbewust-bewust.nl.

    Recente berichten

    • Geborgenheid22 oktober 2025
    • Angst in je eigen huis27 september 2025
    • Wat doet een heftige gebeurtenis met de energie in mijn huis?23 november 2024
    • Waarom gaan entiteiten vaak naar de kinderen?9 november 2024

    Neem contact op

    Onbewust Bewust
    Gevestigd in Uden

    T: 06-19917439
    E: info@onbewust-bewust.nl

    Wat kan ik voor je doen?

    Huisreiniging
    Consult

    Contactgegevens

    Onbewust Bewust
    Gevestigd in Uden

    T: 06-19917439
    E: info@onbewust-bewust.nl

    KvK nr.: 70043140
    Btw id.: NL 001765900B35

    Wat kan ik voor je doen?

    Huisreiniging
    Consult
    Familieopstellingen

    Meer over:

    Energetisch lichaam

    Aangesloten bij

    Recente berichten

    • Geborgenheid22 oktober 2025
    • Angst in je eigen huis27 september 2025
    • Wat doet een heftige gebeurtenis met de energie in mijn huis?23 november 2024
    © Onbewust Bewust | Kwaaijongens, rebels in oplossingen
    • Link naar Facebook
    • Privacy statement
    • Algemene voorwaarden
    Link naar: Hoe ga jij met dominantie om? Link naar: Hoe ga jij met dominantie om? Hoe ga jij met dominantie om? Link naar: Controle en Veiligheid vs. Leven en Liefde Link naar: Controle en Veiligheid vs. Leven en Liefde Controle en Veiligheid vs. Leven en Liefde
    Scroll naar bovenzijde